Máte-li možnost pořídit si závěsné zařízení, rádi bychom vám doporučili i nosič jízdních kol. Je to docela nenápadná pomůcka a ve srovnání s různými přívěsy, vozíky a karavany je ryze jednoúčelová, ovšem svůj význam má hlavně dnes, kdy jsme sevřeni stresem, a kdy nás přímo či nepřímo ovlivňuje koronavirová krize. Nenechme se převálcovat depresemi a různými omezeními v souvislosti s tímto jevem a snažme se vlastními silami organizovat volné dny tak, aby nás naplnily štěstím, a zároveň jsme si vhodně zasportovali. Cykloturistika je jeden z tipů, jak to udělat, a s nosičem na „kouli“ to půjde bez problémů. A proč zrovna tento typ nosiče?
Jednoduše a rychle ho namontujete – montáž probíhá nízko nad zemí, zvládne ji i žena, není nutné speciální nářadí.
Kola nebudou padat na střechu – kdyby se kola za jízdy uvolnila, maximálně spadnou za auto, ale ne na střechu. To samé se týká nasazování kol na nosič, kdy u toho střešního hrozí pád kola na střechu velice reálně.
Uvidíte na ně ve zpětném zrcátku – máte o nich perfektní přehled. Na střešním nosiči vidět nejsou, a co se děje nad vámi za jízdy, tu můžete jen odhadovat.
Kola budete využívat pružně – při výletech můžete pružně měnit program, střídat jízdu autem a na kolech, protože je vždy rychle nasadíte a sundáte z nosičů.
Vltava na kolech
Napadlo vás někdy, proč Bedřich Smetana opěvuje právě řeku Vltavu, a proč svou symfonickou báseň nevěnoval kupříkladu Labi, Jizeře, Ohři nebo Sázavě? A proč se právě na Vltavu vydávají tisíce vodáků každý rok, a proč je tu v sezóně opravdový nával ve srovnání s jinými českými vodními toky?
Pochopí to každý, kdo se do těchto končin někdy vydal, a to nejlépe na kole. Okolí této zajímavé řeky lze totiž velmi dobře mapovat tímto způsobem z přilehlých silnic, které tok Vltavy lemují na horním toku prakticky od Soumarského mostu přes Lipno, Vyšší Brod, Český Krumlov a České Budějovice až na Hlubokou nad Vltavou. A kdo si nechce ujít ani vltavskou přehradní kaskádu, může do svého putování zařadit i Orlík, Kamýk a Slapy.